رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: رصد و پایش گسترده محیطبانان امان شکارچیان را بریده است.

 در پی گشت و کنترل حافظان طبیعت و حافظان امنیت در بخش سردشت این شهرستان و برقراری تور ایست و بازرسی شبانه روزی در گذرگاه‌های حساس منطقه، دوشکارچی غیر مجاز به دام افتادند.

مسعود نوری پور رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول ضمن تشکر از همراهی و پشتیبانی پرسنل انتظامی بخش شهیون، حفاظت از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش را رسالت ذاتی سازمان متبوع دانست و گفت: هرگونه شکار غیر مجاز جاندارن وحشی بر خلاف قانون بوده و برخورد قاطع با متخلفین این عرصه از مهمترین اقدامات بازدارنده و نجات بخش محیط زیست است.

او ادامه داد:  شکارچیان غیر مجاز بدون احترام به قوانین و گاها عدم رعایت موازین شرعی با شکار و صید گونه‌های وحشی علاوه بر وارد نمودن خسارات غیر قابل جبران بر محیط زیست، اقدام به فروش و عرضه گوشت و سایر محصولات غیر بهداشتی این جانداران در سطح جامعه می‌نمایند که لزوم برخورد و پیشگیری از وقوع چنین جرائمی را ضروری می‌دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: در عملیات مذکور یک  شکارچی پرنده تیهو و یک شکارچی گراز دستگیر و تعداد چهار قبضه اسلحه شکاری کشف و توقیف گردید و متخلفین جهت رسیدگی به جرائم صورت گرفته به دستگاه قضایی معرفی گردیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.